Ana içeriğe git

Haberler

Konu: FreeRTOS (2180 Kez okunmuş) önceki konu - sonraki konu

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçiler konuyu incelemekte.
  • X-Fi
  • [*]
Ynt: FreeRTOS
Yanıt #10
Doğru hocam binary semaphore kullanımıyla karıştırmışım onu düzeltirsek şöyle olması gerekiyor;
Kod: [Seç]
void StartDefaultTask(void const * argument)
{
  for(;;)
  {
        xSemaphoreTake(myMutex01Handle, portMAX_DELAY);
        HAL_GPIO_TogglePin(GPIOD,GPIO_PIN_12);
        xSemaphoreGive(myMutex01Handle);
        osDelay(500);
  }
}
void StartTaskButton(void const * argument)
{
  for(;;)
  {
       if((HAL_GPIO_ReadPin(GPIOA,GPIO_PIN_0)==1)
       {
           xSemaphoreTake(myMutex01Handle, portMAX_DELAY);
           while (HAL_GPIO_ReadPin(GPIOA,GPIO_PIN_0)==1) ;// buton basili ise beklesin
           xSemaphoreGive(myMutex01Handle);
       }
       osDelay(100);
  }
}

CubeMX in global isimleri FreeRtos un kinden farklı o sebeple hep karışıyor hocam :)

Ynt: FreeRTOS
Yanıt #11
Muhittin Hocam

Debug için FreeRTOS ta yazdığınız kodların çalışmasını da Tracealyzer ile kod çalışırken takip edebilirsiniz.

site linki: http://www.freertos.org/FreeRTOS-Plus/FreeRTOS_Plus_Trace/FreeRTOS_Plus_Trace.shtml

Ynt: FreeRTOS
Yanıt #12
Arkadaslar, sizlere nacizane bir onerim olacak,

Cok ama cok zorunlu olmadikca osDelay gibi fonksiyonlar genel amacli tasklar icinde kullanilmazlar cunku tasklarin isleyisini deterministik olmaktan cikarirlar.

RTOS'un timer fonksiyonlari ,callback yada semaphore, mailbox gibi diger haberlesme yontemleri ile birlikte kullanilirlar.

O yuzden dusundugunuz sekilde bir RTOS task uygulamasi programlamasi gercekci degil.

Ynt: FreeRTOS
Yanıt #13
Tecrubeler,Oneriler ve fikirlerle ogrenecegiz hocam.

Ynt: FreeRTOS
Yanıt #14
Tecrubeler,Oneriler ve fikirlerle ogrenecegiz hocam.

Buna katilamiyacagim, dogrusu egitim (kitap, kurs, workshop) odevler, projeler.

Sizin bahsettiginiz osmanli metodu, el terazi goz mizan deneye yanila ogreniriz (belki) Ben daha sizin metodun calistigini hic gormedim.
  • Son Düzenleme: Şubat 05, 2017, 13:03:53 - Mufit Sozen

Ynt: FreeRTOS
Yanıt #15
O saydiklariniz tecrube aktarim yontemleri hocam. Eger sizde yazarsaniz, bir calisma gurubu olusturursaniz, seviyemize uygun odevler verirseniz sizin tecrubelerinizden birseyler ogrenebiliriz. Yoksa bal bal demekle agiz tatlanmiyor.

Ynt: FreeRTOS
Yanıt #16
O saydiklariniz tecrube aktarim yontemleri hocam. Eger sizde yazarsaniz, bir calisma gurubu olusturursaniz, seviyemize uygun odevler verirseniz sizin tecrubelerinizden birseyler ogrenebiliriz.
Peki egitmenin boyle bir calismayi hazirlamak ve sunmak, zamanini buna harcamasi icin onu ne tesvik edecek?
Ogrenecegim diyerek baslayanlarin vakitleri ve gayretlerini sonuna kadar gotureceginin teminati nedir?
Ben sikildim, isler cok vakit ayiramadim vb diyerek calismayi yari yolda birakanlarin mesuliyeti/yaptirimi nedir?
Egitmenin yaptigi zaman ve gayretin cope gitmemesi nasil saglanacak? yani kisaca bedava bir hizmetin degerinin oldugunun anlasilmasi icin ne yapilmali? Ogrenicilerin gercek anlamdaki motivasyonu nasil anlasilabilir?

Yoksa bal bal demekle agiz tatlanmiyor.
Aynen. Bilmek icin duzen, disiplin ve azim gostermek lazim,
Zor ve karisik konularin basit cozumleri yok.


Ynt: FreeRTOS
Yanıt #17
Peki egitmenin boyle bir calismayi hazirlamak ve sunmak, zamanini ....

İyilik Yap Denize At Balık Bilmezse Halik Bilir. Güzel bir Atasözüdür.
Yukarıdaki Sorgular ve kaygılar genel olsaydı, ne bir kitap ne bir çalışma ne bir ilerleme ortaya çıkmazdı. Düşününsenize, Kitap yazacaksınız ama "alacaklı çıkmaz", "Okuyucu Garantisi" kaygısıyla yazmıyorsunuz. Sizinle beraber ölüp gidiyor.
Ortaya Birşey Çıkmaz, Öğrencilerin/İsteklilerin güdülenmesini nasıl garanti altına alırım kaygısı, bu işten benim ne çıkarım var düşüncesi hiç işe başlamamanıza neden olur.
Muhtemelen Yukarıda sizin sorduğunuzve benim bahsetmeye çalıştığım kaygılardan dolayı herhangi bir eğitim/öğretim/çalışma gurubu/makale/blog vb oluşumlarda yoksunuz hocam. Oysa bizim her türlü bilgiye ihtiyacımız var.
  • Son Düzenleme: Şubat 05, 2017, 15:15:59 - muhittin_kaplan

Ynt: FreeRTOS
Yanıt #18
O saydiklariniz tecrube aktarim yontemleri hocam. Eger sizde yazarsaniz, bir calisma gurubu olusturursaniz, seviyemize uygun odevler verirseniz sizin tecrubelerinizden birseyler ogrenebiliriz.
Peki egitmenin boyle bir calismayi hazirlamak ve sunmak, zamanini buna harcamasi icin onu ne tesvik edecek?
Ogrenecegim diyerek baslayanlarin vakitleri ve gayretlerini sonuna kadar gotureceginin teminati nedir?
Ben sikildim, isler cok vakit ayiramadim vb diyerek calismayi yari yolda birakanlarin mesuliyeti/yaptirimi nedir?
Egitmenin yaptigi zaman ve gayretin cope gitmemesi nasil saglanacak? yani kisaca bedava bir hizmetin degerinin oldugunun anlasilmasi icin ne yapilmali? Ogrenicilerin gercek anlamdaki motivasyonu nasil anlasilabilir?

Yoksa bal bal demekle agiz tatlanmiyor.
Aynen. Bilmek icin duzen, disiplin ve azim gostermek lazim,
Zor ve karisik konularin basit cozumleri yok.


İyilik Yap Denize At Balık Bilmezse Halik Bilir. Güzel bir Atasözüdür.
Yukarıdaki Sorgular ve kaygılar genel olsaydı, ne bir kitap ne bir çalışma ne bir ilerleme ortaya çıkmazdı. Düşününsenize, Kitap yazacaksınız ama "alacaklı çıkmaz", "Okuyucu Garantisi" kaygısıyla yazmıyorsunuz. Sizinle beraber ölüp gidiyor.
Ortaya Birşey Çıkmaz, Öğrencilerin/İsteklilerin güdülenmesini nasıl garanti altına alırım kaygısı, bu işten benim ne çıkarım var düşüncesi hiç işe başlamamanıza neden olur.
Muhtemelen Yukarıda sizin sorduğunuzve benim bahsetmeye çalıştığım kaygılardan dolayı herhangi bir eğitim/öğretim/çalışma gurubu/makale/blog vb oluşumlarda yoksunuz hocam. Oysa bizim her türlü bilgiye ihtiyacımız var.
klise sozlerle arguman yapmak aslinda kulturel/zihinsel zayifligin bir belirtisidir,  cunku kliseler tekrarlandiginda etkisini ve yaraticiligini kaybeder. Nedense bazi arkadaslar once tahrik edici bazi klise cumleler ve imali benzetmeler ile konuyu gerip sonrada igneleyici ifadelerle sonuclandirmaya calisiyorlar. Buda bir kultur ve yetisme tarzi herhalde, ama bana cok yabanci geliyor. Ben insanlarin ima yerine dogrudan ifadelerle iki yetiskin gibi tartismasina aliskinim.

Yinede yazdiklariniza aciklik getirmek gerekirse Iyilik yap diye baslayan atasozunu hayatimda cok uygularim, Ama bize ogretilen terbiye geregi yaptiklarimdanda bahsetmeyi sevmem.

Buna ek olarak karakteri, azmi, zekasi, hayat gorusu, ogrenme istegi ve mesleki merak gibi meziyetleri olan vede sizin bilmediginiz bir suru kimseye karsilik beklemeden tecrube ve bilgimle yol gosterecek sekilde yardimci olmaya calisirim.

Bilgi degerini anlayacak ve onu ogrenme azmini ve kullanma sorumlulugunu anlayacak kimselerle paylasilir. yoksa kiymeti anlasilmaz. Ihtiyaci olanda bilgiye erisip, ogrenmek ve ozumsemek icin her turlu ozveriyi gostermek zorundadir.
  • Son Düzenleme: Şubat 05, 2017, 15:29:07 - Mufit Sozen

Ynt: FreeRTOS
Yanıt #19
Hocam Haklısınız.